lunes, julio 07, 2025

llamar al arrepentimiento

amados hermanos esta parabola [mashal] tiene como objetivo revelarles su condición como hebreos si meditan en ella y oran [tefilah] con el ruakh de yahweh para confirmarla en su alma [nefesh].

leanla como la ven recuerden que en hebreo antiguo [ivri] no hay mayusculas puntuacion interjecciones ni exclamaciones gramaticales


llamado al arrepentimiento

para quienes no creen en yahshua  proclamamos un elohim indivisible de milagros que da revelaciones y derrama dones y señales sobre los fieles 

los milagros cesan por la incredulidad 

las señales siguen quienes creen en elohim quien traves de su ruakh su poder omnipotente exhorta los seres humanos para ser prudentes y guardar los mandamientos de la ley [torah] y sus preceptos [mitzvot] en toda la tierra [kol ha aeretz]

y siempre he hablado concerniente de aquellos que no creen en yahshua el que entiende entiende el que tenga oidos [oznayim] con el poder [ruakh] de yahweh oye [ ruakh yhwh 𐤀𐤆𐤍 azan אזן ]



isaias yeshayah capitulo porcion [parashah] treinta versos pasukim diecinueve al veinticinco escrituras hebreas y tradicion [ kitvei ivrim et ha masorah ]

porque un pueblo habitara en sion la ciudad de los justos y tambien yahrushalayim  [tziyon ir עִיר tzadikim gam yahrushalayim] no lloraran mas yahweh les sera muy misericordioso al oir su clamor cuando mi señor yhwh [adonai yhwh] lo oiga les respondera
y aunque mi señor adonai te de pan de afliccion [lechem tzar לחמ צר] y aguas de opresion [mayim lakhatz לחץ מים] aun tus maestros [morim] no se esconderan mas sino con tus propios ojos [eynayim עינים] veras tu maestro gobernar juzgar vindicar castigar [moreh kol shapfat]
y si tus oidos [oznayim] oyen una palabra [davar] detras de ti que diga este es el camino [derekh] camina por el incluso cuando gires para la derecha y cuando gires para la izquierda de todos modos permanece en el
romperas la cubierta de tus idolos de plata [peselim kesef] y rasgaras la vestidura de tus imagenes fundidas de oro [massekhot zahav זהב] los arrojaras lejos como un paño sucio y ensangrentado [daweh] y les diras fuera  de aqui fuera  de aqui 

esta  profecia se cumplira y no se conoce ni el dia ni la hora


mateo mateo mattityahu capitulo chapter parashah veinticuatro twenty four escrituras hebreas hebrew scriptures kitvei ivrim masorah

y habiendo salido del templo donde habitaba la presencia de elohim [beis ha mikdash], el rebe rey el mesías partió [rebbe melej hamosojiach mush] y sus discípulos [talmidim] se acercaron para mostrarle los edificios donde habitaba la presencia de elohim [beis ha mikdash].
pero él les respondió: ¿no ven todo esto? elohim dios fiel rey omein ¿no ven todo esto omein? les digo que de ninguna manera quedará aquí piedra sobre piedra, porque todo será demolido.
[nota: nosotros, en hebreo karait, entendemos que el melej neeman elohim corresponde a la expresión elohim fiel rey. esto se pronuncia antes de recitar el shemá omein, como compuesto por algunas letras de elohim melej neeman].
y mientras nuestro maestro rey el mesías [rebe melej hamosojiach] estaba sentado en el monte de los olivos, sus discípulos [talmidim] se acercaron a él. una reunión privada en consumada unidad [yekhidah] diciendo dinos hasta cuándo [ad mosai] serán estas cosas y qué pasa con la señal [ot] del mesías parcial [ha taya moshiakh] de tu venida y cuándo es el fin de este mundo [ketz haolam hazeh] cuándo es el fin de este mundo [ketz haolam hazeh] Y el Rebe Melekh ha Mashiaj les respondió: «Cuídense de que nadie los engañe». Muchos vendrán en mi nombre, diciendo: «Yo soy el Rebe Melekh ha Mashiaj», y engañarán a muchos.
[No confíen en palabras mentirosas, esto significa falsedades [divrei ha sheker], diciendo: «Este es el templo de Elohim Yahvé, este es el templo de Elohim Yahvé [heikhal Elohim Yahvé]». Véase Jeremías, capítulo cuatro, parashá, escrituras hebreas y tradición.
Pero están a punto de oír sobre batallas [milkhamot] y rumores de batalla [lilkhosh milkhamah]. Cuídense de no alarmarse, porque es necesario que esto suceda, pero aún no es el fin [ha ketz rafa]. [Nota: en el Salmo 46, versículo 10, la palabra hebrea para quietud es raphah rafa, que significa hundirse, relajarse o soltarse. Hay... momentos en los que sentimos que nuestro mundo está girando y no tenemos control de una situación sin importar la gravedad de las situaciones que enfrentaremos tenemos que recordar estar quietos y saber que él es elohim yhwh y saber que él es elohim yhwh]

Porque habrá una rebelión de los humildes y oprimidos, también de etnia contra etnia [meridah] y de reino contra reino [Malkhut mul Malkhut]. Habrá hambrunas y terremotos [Raav ve Reidot Adama] en un lugar tras otro. [Nótese que históricamente y para las escrituras y la tradición hebreas, los palestinos [Peleshet] son un pueblo migrante igual como el pueblo hebreo que llegó a Canaán. En realidad, los palestinos son hermanos de sangre de los hebreos: todos son descendientes de Abraham y su hijo Ismael. Los palestinos [Peleshet] dicen que la Entifada en hebreo es meridah, pero claramente es un conflicto en el que una facción intenta arrebatarle el control a otra desde la antigüedad].
Y Yahshúa dice: «Pero todas estas cosas son solo el comienzo de los dolores de parto del Mesías [Khevlei Mashiaj]».
Entonces los entregarán a tribulación, angustia, calamidad, aflicción y aflicciones [Tzoros], y los matarán. será odiado sin razón por todos, incluso los grupos étnicos a causa del nombre de mí maestro rey el mesías yhwh yahoshua yahshua solo uno [más melech hamoshiach yhwh yahoshua yahshua ekhad] [ver existencia en un elohim que es el nombre [ha shem] combinados son solo uno en esencia no son tres elohim es solo uno y cada existencia es una en él un elohim el que entiende el misterio [sod] entiende con el ruakh de elohim yhwh

Y entonces muchos serán inducidos al error y la transgresión [het ve pesha], y a otros los entregarán y los odiarán [taab]. [Nota: en hebreo no se usa la palabra pecado, sino que decimos que el error claramente significa errar el blanco o el objetivo, y con sincero arrepentimiento volvemos una y otra vez para corregir nuestro error [het ve shub].
Y muchos falsos mensajeros y profetas de Elohim que no se mantuvieron en el consejo de Elohim [neviei sheker] se levantarán y engañarán a muchos [véase Jeremías, Jeremías Yirmeyah, capítulo [parashá] veintitrés versículos pasukim dieciséis al veinte, escrituras hebreas y tradición Kitvei Ivrim ve Masorah].
Y debido al aumento de la anarquía y la ilegalidad [mufkarut], el amor de muchos se enfriará [ah havah ahavah mitkareret] [véase Mateo, Mateo, Mattitiyahu, capítulo parashá siete, versículos veintiuno al veintiocho].

Pero el que haya perseverado todo esto hasta el fin este recibirá la salvación de nuestro elohim y [ahu netzakh ha ketz yashuat eloheinu] [nota netzakh implica dos palabras hebreas con diferentes usos nitzakhon que es victoria sobre nuestros miedos y nitzchiut – eternidad la interpretación de la tradición hebrea karaits revela que la conexión entre estos dos conceptos es la tenacidad si queremos superar los puntos débiles en nosotros mismos debemos persistir esto es lo que dijo el mensajero de elohim navii jeremías yermiyah capítulo parashá diez versículo pasuk diez sin embargo yhwh es el elohim de la verdad él es el elohim de la vida y el único rey eterno en su ira la tierra temblará y las naciones gentiles no podrán soportar su indignación [yhwh elohim emet hu elohim khayyim ve melekh le olam me qetsef ow ti raash ha aeretz ve lo yakul goyim zaam ow]
y las nuevas de la redención del reino de Yahvé serán anunciadas como un testimonio de advertencia que da evidencia a todo el mundo y a las naciones gentiles y entonces vendrá el fin [ve ha besuras hageulah malkhut Yahvé nagad kaegon edut kol ha olam ve goyim ve azay ha ketz]

Por tanto, cuando veáis la abominación desoladora, dicha por medio de Daniel Hanavi, que se encontraba en el lugar bendito, los que oyen y obedecen la voz de Jehová, entiendan. [Shikutz meshomem Daniel ha navi diber makom kadosh beis ha mikdash ele shema ruakh Yhwh Elohim Binah]
[Debe entenderse que en la época de Yahshúa entre los seres humanos, el pensamiento griego sobre Zeus Olímpico era conocido en el Mediterráneo oriental y, por supuesto, los hebreos se vieron influenciados por este nombre arameo de jefe de los cielos [Baal Shamin], es decir, una abominación que es una forma frecuente de mencionar en las escrituras y la tradición hebreas [Kitvei Ibrim ve Masorah] a un dios pagano como Baal y su conexión [Me Shomem] con la desolación a lo largo y ancho de todo lo existente. Esta es una retórica hebrea muy particular que explica los cielos de Yhwh [Yhwh Shamayim]

[La abominación de la desolación, o la abominación que causa desolación, es un término usado por el profeta Daniel] [Ha Navi] En las escrituras hebreas y la tradición [Kitvei Ivrim Ve Masorah] se refiere a la adoración falsa o insincera que deshonra a Elohim Yhwh en lugar de reconocer su soberanía.

Daniel, capítulo, parashá, versículo doce, versículo once, escrituras hebreas y tradición, Kitvei Ivrim Ve Masorah.
Y desde el momento en que se retire el sacrificio diario y se establezca la abominación desoladora, habrá mil días de Yhwh [Matai Hatamid Laqakh Shikkutz Shomem Ye Hayah Alefim Yhwh Yamim]
Que los que estén en la tierra de los judíos y de Palestina huyan a las montañas. Que el que esté en el tejado no baje a llevarse sus pertenencias, y que el que esté en el campo no regrese a buscar su ropa. ¡Pero ay de las embarazadas y de las que tengan niños de pecho en los días terribles! [Anashim yehudim ve peleshet ve kol maal le harim boreach anashim gog lo yarad shub rehitim bais anashim be sadeh lo shub tafas begadim oy oy oy anashim eem yeladim banot anashim eem menikim ayom yamin]
De todos modos, ofrezcan oraciones para que su escape no sea en invierno ni en sábado [Kol nedavah tefillos shelakhem malat  lo khoref lo shabbos]

Porque habrá entonces una gran tribulación, cual no la ha habido desde el principio del mundo hasta ahora, ni volverá a suceder [ketzer lekhar tzarah gadol mehen reshit haolam ve lo od mikreh]
Y si esos días no se acortaran, no toda carne se salvaría, pero por causa de los benditos, los escogidos, esos días serán acortados [im innum yomim lekatzer kol basar lo hoshiu ki qedoshim ve bekhirim innumerables yomin hayah lekatzer]
Entonces, si alguien les dice: «Miren, aquí está el rey maestro, el Mesías», no confíen en él [azay ki mishehu pomar hinei more melekh ha moshiakh natan lo emunah]

Porque surgirán falsos consagrados, Mesías, y falsos profetas, y darán grandes señales y prodigios para engañar, si es posible, incluso a los escogidos [meshijei sheker moshiachs] erahe ve neviei sheker otot gadolim ve moftim abur nasha kolelim bekerim]
He aquí, os lo he dicho de antemano [hinei hinei amarti kodem]

[Recuerde esto. Es concebible, por supuesto, que Elohim Yahvé haya mantenido sobrenaturalmente una tradición oral pura de los detalles de la ley [Torá] dentro del linaje de los patriarcas post-Babel, o que haya revelado todos estos detalles a Moisés directamente, independientemente de cualquier fuente oral o escrita. Ninguna hipótesis permitiría una extensión ilimitada del período posdiluviano u otro. Sin embargo, dado que los problemas discutidos en cualquier momento por el ser humano [Adán] aún tendrían que ser enfrentados, es importante recordar que, cualesquiera que hayan sido las fuentes empleadas por Moisés en la composición del Génesis [Bereshit], ya sean registros escritos, tradiciones orales o revelación directa, la inspiración verbal garantiza su absoluta autoridad e infalibilidad, ya que Yahvé recibió directamente el conocimiento necesario para Moisés.
Lucas, capítulo [Parashá], veinticuatro versículos [Pasukim], veinticinco a veintisiete escrituras hebreas y tradición, Kitvei Ibrim y Masorah.
Y el Mesías les dijo: "¡Oh, necios!". Necios y perezosos de corazón para confiar en todo lo que dijo el mensajero celestial [moshiakh amar o eviyl o eviyl ve atsel levav yesh emunah kol neviim dubru]
¿No era necesario que el rey maestro, el Mesías, padeciera estas cosas y entrara en su gloria [ha tsorek more melech hamoshiach yisurin shel ahava bo kaved]?

Y habiendo comenzado con Moisés, nuestro mensajero celestial, y con todos los profetas, Yahshúa les explicó en todas las Escrituras las cosas acerca de Yahvé mismo [reshit shelanu moses ve kol naviim Yahshúa lamad kol kitvei hakodesh al Yahvé lamanehu]
[El sufrimiento es parte de la vida y todos experimentamos dolor y tristeza en algún momento de nuestra vida. El sufrimiento nos recuerda nuestra dependencia de nuestro Elohim Yahvé. Necesitamos desesperadamente que nos ayude mientras esperamos con ansias nuestro hogar eterno. El sufrimiento es producto del desafío, consecuencia de la transgresión humana contra Yahvé. Aborda el tema más difícil de la aceptación y el concepto de reacción ante la desobediencia al amor de Yahvé [yisurin shel ahavá], la idea de que Dios solo permite la verdadera prueba a los justos por amor y como una forma de motivarlos a mejorar su comportamiento. Nuestro bendito Yahvé sabe exactamente lo que podemos soportar.
Y ahora volvemos a Mateo, Mateo Mattitiyahu, capítulo Parashá Veinticuatro, veinticuatro Escrituras Hebreas, Kitvei Ivrim Masorah.

Así que si te dicen: «Mira, el Ungido está en el desierto, no salgas». Dicen: «Mira, el Maestro está en la cámara secreta, el Maestro está en la cámara secreta, no confíes en él». Hinei Hinei ki Omrot Moshiakh be Kheder Sod Omrot Moshiakh be Kheder Sod al Emunah]
Porque así como el relámpago sale del oriente y brilla hasta el occidente, así será la venida de Yahshúa, el Hijo del Hombre [Gam Baraq Yotze Mizrach ve Yapha Ad Maarav Bo Yom Yahshúa Ben Haadam]
Capítulo de Daniel [Parashá] Siete versículos [Pasukim] Trece y Catorce Escrituras Hebreas y Tradición Kitvei Ivrim ve Masorah]
Estaba observando en visiones nocturnas, y he aquí, uno como un hijo de Adán vino con las nubes de Shamayim y llegó hasta el Anciano de días Elohim, y ante él fue llevado. Y le fue dado al Mesías dominio, honor y soberanía, para que todos los pueblos de lenguas gentiles le rindan reverencia como el único Elohim. Él, como el Mesías, su dominio es un dominio eterno que no pasará, y su reino mesiánico uno que no será destruido [Hinei Khazon Layla Hinei Lehidamot The Ben Adam Yahshúa Ba Ananim Shomayim Tzelem Atik Yomin Moshiakh Havetem Ve Natan Mashiakh Mamlakah Kol Kakh Am Goyim Lashon Pey Lammed Jet Ekhad Moshiach Ve Le Olam Vaed Mamlakah]
Ver Dan 3:12

Mateo Matthew Mattitiyahu, capítulo Parashá Veinticuatro, veinticuatro, veinticuatro, Escrituras Hebreas y Tradición, Kitvei Ivrim Masorah.
Dondequiera que se encuentre el lugar de los cadáveres, se reunirán aves rapaces, buitres y águilas [Kol Makon Eem Gviya Nesharim Yifgosh Ayit Neser].

Inmediatamente después de la tribulación de aquellos días, el mundo se oscurecerá, la luna no dará su luz, las estrellas caerán del cielo y las potencias de los cielos serán conmovidas en el Día del Juicio [Miyad Akhar Tzarah Tamam Yamim Shemesh Ya Afil Levanah Lo Nogah Kokhavim Nafal Mi Shomayim Koakh Raqia Yom Hadin].

Y entonces aparecerá la señal del Hijo del Hombre en el cielo. Todas las tribus de la tierra verán al Hijo del Hombre, Yahshúa, y su venida sobre las nubes del esplendor celestial. Con poder y gran gloria [ve az mareh ot ben adam be shamayim kol shavatim kol haaretz raah ben haadam yahshua haolam haba al hadar ananim shomayim eem gevurah kavod]
Yahshua Mesías enviará a sus ángeles con un fuerte toque de shofar y los ángeles reunirán a los elegidos de los cuatro vientos, de un extremo al otro del cielo [yahshua moshiakh yishalakh malakhim eem tekeot shofar ve malakhim qahal hamoshiakh bekhirim mi kol kanaph aeretz mi shomayim eyn sof]

Y de la higuera aprended su parábola: cuando su rama ya esté tierna y broten hojas, sabréis que el verano está cerca [ve mi ha etz tenaz lamad mashal matai zemakh rakak ve aleh zemakh daat kayitz] [karov]

Así también ustedes, cuando vean todas estas cosas, sepan que está cerca, a las puertas [ko gam attah matai raah kol ellek sherets shaaruwrah hinei yada hayom karov heye]

De cierto, de cierto les digo, de cierto les digo, Elohim, Rey Fiel, que ninguna generación pasará hasta que todo esto suceda [omein el melech neeman kol toledot lo yakah alu alu khaloph ad kol elleh hayah]

Los cielos y la tierra pasarán, pero mis palabras no pasarán [shomayim ve haaretz khaloph ulam sheli devarim lo derek khaloph]
Pero respecto a ese día y hora, nadie tiene conocimiento, ni siquiera los ángeles de los cielos, sino solo los elohim de mí, su Padre [kakh shaah ve yom le akhat yekholot daas lo malakhim hashomayim ekhad eloheinu haavenu]

he aqui creeran en el dia de su visitacion he aqui creeran en el dia de su visitacion he aqui cuando venga el señor adon si ese gran dia cuando la tierra se plegara como un rollo y los elementos se derretiran con ardiente calor si ese gran dia en que seran llevados para comparecer ante  elohim yhwh preguntaran entonces que no hay elohim que no hay elohim


seguiran entonces negando que yhwh nuestro elohim se manifesto como yahshua entre nosotros seguiran entonces negando que yhwh se manifesto como yahshua entre nosotros o podran mirar de frente para elohim yhwh  podran mirar de frente para elohim yhwh 

suponen que moraran con el estando conscientes de su culpa 

suponen que podran ser felices morando con nuestro bendito elohim yhwh mientras atormentara sus almas una sensacion de culpa de haber siempre violado sus leyes 

suponen que podran ser felices morando con nuestro bendito elohim yhwh mientras atormentara sus almas una sensacion de culpa de haber siempre violado sus leyes


he aqui  les digo que seran mas desdichados morando en la presencia de un elohim bendito y justo con la conciencia de vuestra impureza ante el que si vivieran con las almas condenadas en el fuego eterno


porque he aqui cuando se les haga ver su desnudez delante de elohim y tambien la gloria de elohim y la santidad de yahshua ello encenderá una llama de fuego inextinguible en ustedes que los quemara para siempre


vuelvan pues incredulos vuelvanse al señor adon clamen fervientemente al padre elohim en el nombre de yahshua para que quizas por misericordia se les halle sin mancha puros hermosos y blancos en aquel grande y postrer dia porque fueron purificados por la sangre del cordero perfecto


y hablo para ustedes que niegan las revelaciones de elohim yhwh y dicen que ya han cesado que no hay revelaciones ni profecias ni dones del ruakh ni sanidades ni hablar en lenguas ni la interpretación de lenguas

he aqui les digo que aquel que niega estas cosas no conoce el evangelio de yahshua porque no ha leido las escrituras de yhwh elohim y si las ha leido no las comprende por su falta de arrepentimiento de sus errores iniquidades y transgresiones para la ley torah y sus mandamientos


no han leido que elohim es el mismo ayer hoy y para siempre y que en el no hay variacion ni sombra de cambio  no han leido que elohim es el mismo ayer hoy y para siempre y que en el no hay variacion ni sombra de cambio  


ahora bien si se han imaginado un elohim que varia y en quien hay sombra de cambio entonces se han imaginado un elohim que no es un elohim de milagros


mas he aqui yo les mostrare un elohim de milagros si el elohim de abraham y el elohim de isaac y el elohim de yacob y es ese mismo elohim que creo los cielos ha shomayim y la tierra ha aeretz y todas las cosas que hay en ellos


he aqui elohim yhwh creo la humanidad adam y aquella humanidad adam desobedecio y vino la caida del ser humano y por causa de la caida del hombre se elohim yhwh se manifesto yahshua si como padre e hijo que uno solo es ekhad y por causa de yahshua vino la redencion de la humanidad adam 


y por causa de la redencion del hombre que vino por yhwh manifestado yahshua somos llevados de vuelta para la presencia del señor adon si en esto son redimidos todos los hombres porque la muerte de yahshua  hace efectiva la expiacion para resurreccion la cual lleva en si una redencion despues de un sueño  del cual todos los hombres despertaran por el poder de elohim cuando suene la trompeta y se levantaran todos pequeños asi como grandes y todos compareceran ante su tribunal redimidos y libres de la ligadura  de la muerte fisica la cual es una muerte temporal


y entonces viene el juicio del bendito sobre ellos y entonces viene el momento en que el que es impuro continuara siendo impuro y el que es justo continuara siendo justo el que es feliz 

permanecera feliz y el que es infeliz sera infeliz todavia y todo esto por causa de la misericordia y la justicia de yhwh bendito y perfecto elohim 


y todos vosotros que se han  imaginado un elohim que no puede hacer milagros quisiera preguntarles han pasado ya todas estas cosas de las que he hablado ha llegado ya el fin han pasado ya todas estas cosas de las que he hablado ha llegado ya el fin  he aqui os digo que no y elohim yhwh no ha cesado de ser un elohim de milagros el que puede entender entiende por causa del bendito poder del ruakh poder de la promesa de yhwh yahshua  uno solo es ekhad 


he aqui no son maravillosas para nuestros ojos las cosas que elohim yhwh ha hecho no son maravillosas para nuestros ojos las cosas que elohim yhwh ha hecho si y quien puede comprender las maravillosas obras de elohim yhwh quien puede comprender las maravillosas obras de elohim yhwh


quien puede decir que no fue un milagro que por su palabra existan los cielos ha shomayim y la tierra ve ha aeretz que por el poder de su palabra el hombre haya sido creado del polvo de la tierra y que por el poder de su palabra se hayan verificado milagros cuando se manifesto yahshua  entre los hombres   quien puede decir que no fue un milagro que por su palabra existan los cielos ha shomayim y la tierra ve ha aeretz que por el poder de su palabra el hombre haya sido creado del polvo de la tierra y que por el poder de su palabra se hayan verificado milagros cuando se manifesto yahshua  entre los hombres  


y quien puede decir que yahshua no obro muchos grandes milagros y hubo muchos grandes milagros que se efectuaron por mano de los shaliakim mensajeros apostoles  

y quien puede decir que yahshua no obro muchos grandes milagros y hubo muchos grandes milagros que se efectuaron por mano de los shaliakim mensajeros apostoles

y  si entonces se hicieron milagros no ha dejado elohim de ser un elohim de milagros sigue siendo todavía un ser inmutable no ha dejado elohim de ser un elohim de milagros sigue siendo todavía un ser inmutable y he aqui os digo que elohim no cambia y si asi fuese dejaria de ser elohim y elohim no cesa de ser elohim y si es un elohim de milagros


y el unico motivo por el cual se detiene de obrar milagros entre los hijos de los hombres es porque ellos degeneran en la incredulidad y se apartan de la via correcta no guardando su ley torah los mandamientos que el les ha dado y desconocen al elohim en quien debian poner toda su confianza fe emunah


he aqui hinei les digo que quien crea en yahshua sin dudar nada cuanto pida al elohim yhwh en el nombre de yahshua en la justa medida le sera concedido y esta promesa es para todos los justos aun hasta los mas reconditos extremos de la tierra donde se encuentren



porque  he aqui asi dijo yahshua la unigenita manifestacion de elohim yhwh para sus discipulos que permanecerian si y tambien para todos sus discipulos en oidos de la multitud  vayan por todo el mundo y enseñen el evangelio para toda criatura que quiera escuchar


y el que tenga confianza emunah en la palabra sera purificado inmerso tevilah en una piscina de agua corriendo  miqveh y sera salvo porque nacio de nuevo mas el que no tenga confianza fe emunah en yhwh y todo esto no conocera la salvacion


y estas señales seguiran para los que crean en su nombre yhwh yahshua de ellos huiran los demonios hablaran nuevas lenguas alzaran serpientes y si bebieren cosa mortifera no los dañara pondran sus manos sobre las cabezas de los enfermos y ellos de acuerdo con su confianza fe sanaran


y para aquel que crea en su nombre sin dudar nada se le confirmare todas sus palabras aun hasta los extremos de la tierra


y ahora bien he aqui quien puede resistir las obras del señor quien puede resistir las obras del señor 

quien puede negar sus palabras  quien puede negar sus palabras  

quien se levantara contra la omnipotente fuerza del señor quien se levantara contra la omnipotente fuerza del señor 

quien despreciara las obras del señor quien despreciara las obras del señor 

quien despreciara los hijos de yahshua quien despreciara los hijos de yahshua 

considerad esto todos ustedes que son despreciadores de las obras del señor porque se asombraran y pereceran


no desprecien ni se asombren antes bien escuchen las palabras del señor y pidan en el nombre de yahshua cualquier cosa que necesiten no duden mas sean creyentes y hagan como en los dias antiguos y alleguense al señor adon con todo corazón y labren vuestra propia salvacion con temor y temblor ante el


sean prudentes en los dias de vuestra probacion despojense de toda impureza no pidan en vano aquello que es para dar satisfaccion vuestras concupiscencias sino pidan con una resolucion inquebrantable solo lo que es justo  para que no cedan frente de ninguna tentación sino que sirvan al verdadero elohim viviente


cuidaos de ser inmersos tevilah indignamente cuidaos de renovar los convenios con yahshua indignamente antes bien velen para que hagan todas las cosas dignamente porque lo estan haciendo en el nombre de yahshua la manifestacion terrenal del elohim viviente  y si hacen esto y perseveran hasta el fin de ninguna manera seran desechados


os hablo como si hablara de entre los muertos porque se me ha revelado que ustedes tendran mis palabras


no me juzguen por mi imperfección ni a mi padre nomrom  por causa de su imperfección ni los que han escrito antes de el mas bien den gracias para nuestro bendito elohim yhwh que les ha manifestado nuestras imperfecciones para que aprendan para ser mas sabios de lo que nosotros lo hemos sido

 

y he aqui hemos escrito estos anales segun nuestro conocimiento en los caracteres que entre nosotros se llaman escritos shemitas y los hemos transmitido y alterado conforme  nuestra actual manera de hablar


y si nuestras planchas hubiesen sido suficientemente amplias habriamos escrito en hebreo antiguo pero hemos alterado el hebreo antiguo y de seguro si hubiesemos podido escribir en hebreo antiguo he aqui no habria tenido ninguna disputa sobre estos nuestros anales mas es la voluntad de yhwh yahshua nuestro unico elohim


el señor conoce todas cosas  que hemos escrito y su proposito es confundir al adversario y tambien que ningun otro pueblo conozca nuestra lengua y por motivo de que ningun otro pueblo conoce nuestra lengua por lo tanto el ha preparado los medios y vasos escogidos para su interpretacion y para confirmar lo que ha sido ensenado por y traves de la tradicion masorah


y se escriben estas cosas para que limpiemos nuestros vestidos de la sangre de nuestros hermanos que han degenerado en la incredulidad


porque estas cosas que hemos deseado concernientes con nuestros hermanos si aun su restauracion al conocimiento de yahshua estan de acuerdo con las oraciones de todos los benditos arrepentidos y escogidos que han morado en la tierra


y el señor yahshua les conceda que sean contestadas sus oraciones según su fe y elohim yhwh se acuerde del convenio que ha hecho con la casa de yacob yisroael y los bendiga para siempre mediante la confianza fe emunah en el nombre de yahshua asi sea aleluya



call to repentance those who do not believe in yahshua you must proclaim an indivisible elohim of miracles who gives revelations and pours out gifts and signs upon the faithful miracles cease because of unbelief signs follow those who believe in elohim through his ruakh the almighty power of adam he exhorts human beings to be prudent and to keep the commandments of the law torah and its precepts mitzvot throughout the earth kol ha aeretz.


and i have always spoken concerning those who do not believe in yahshua he who understands understands he who has ears oznayim with the power of yahweh hears the ruakh of yahweh 𐤀𐤆𐤍 azan yhwh אזן יהוה

isaias yeshayah chapter portion chapter parashah thirty thirty verses verses pasukim nineteen to twenty-five nineteen to twenty five hebrew scriptures and tradition hebrew scriptures and tradition kitvei ivrim et ha masorah

because a people will dwell in zion the city of the righteous and also yahrushalayim tziyon ir עִיר gam yahrushalayim they will not cry any more but yahweh will be very merciful to them when he hears their takhanun when my lord adonai yahweh hears it he will answer them


and though my lord adonoi give you the bread of affliction lechem tzar לחמ צר  and the waters of oppression mayim lakhatz לחץ מים yet shall not your teachers morim hide themselves any more but with your own eyes eynayim עינים shall see your teacher govern judge vindicate punish moreh  kol shaphat

and whether your ears  oznayim shall hear a word davar behind you saying this is the path derekh walk you on it even when you turn to the right hand and when you turn to the left anyway be in it

you shall break down the covering of your silver idols peselim kesef and rip up the clothing of your of gold molded images massekhot zahav זהב you shalt throw them away like a dirty blooded one cloth daweh you shall say unto them get out from here get out from here 
This prophecy will be fulfilled and neither the day nor the hour is known.



matthew mattityahu chapter chapter parashah twenty-four twenty four hebrew scriptures hebrew scriptures kitvei ivrim masorah
and having exited from the temple where elohim presence dwells[ beis ha mikdash] rebbe king the messiah departed [rebbe melech hamoshiach mush]  and his disciples [talmidim] approached to show him the buildings of the elohim presence dwells [beis hamikdash]
but he said in reply to them do you not see all these things elohim  god faithful king omein do you not see all these things omein i say to you by no means will be left here one stone upon another for all will be demolished
[note we karaits hebrew understand  el melekh neeman elohim corresponding to the expresion elohim faithful king this is pronounced before the recital of the shema  omein as being composed of the some letters of elohim melekh neeman ] 
and while our teacher king the messiah [rebbe melech ha moshiakh] was sitting upon the mount of olives his disciples [talmidim] approached him in a private meeting in consummate unity [yekhidah] saying tell us until when [ad mosai] will these things be and what about the sign [ot] of the bias messiah  [ha taya moshiakh] of your coming and when is the end of this world [ketz haolam hazeh] when is the end of this world [ketz haolam hazeh]

and rebbe melekh ha moshiakh said in reply to them see to it that some one does not deceive you
for many will come in my name, saying i am the rebbe melekh ha moshiakh and they will deceive many
[note trust you not in lying words this mean  matters of falsehood [divrei ha sheker] saying this is the temple of elohim yhwh this is the temple of elohim yhwh [heikhal elohim yhwh  heikhal elohim yhwh ]see jeremiah chapter parashah four hebrew scriptures and tradition
but you are about to hear about battles [milkhamot]  and   whispering of battle [lilkhosh milchamah] see to it that you are not alarmed for it is necessary for this to happen but it is not the end yet [ha ketz rafa] [note in psalms forty six verse ten the hebrew word for still is raphah rafa which means to sink down relax or let go of there are times when it feels like our world is spinning and we have no control of a situation regardless of the severity of the situations we will face we have to remember to be still and know that he is elohim yhwh and know that he is elohim yhwh]

for there will be an rebellion of the lowly and downtrodden  also of ethnic group against ethnic group [meridah] and kingdom against kingdom  [malkhut  mul malkhut] there will be famines  earthquakes [raav ve reidot adama] in place after place [note historically and for the hebrew scriptures and tradition the palestinian [peleshet] are migrant people like hebrew people to canaan  the palestinians in truth are blood brothers of hebrews — they are all descendants of abraham and his son ishmael palestinian [peleshet] say entifada hebrew is meridah but clearly is a conflict in which one faction tries to wrest control from another since ancient times]
and yahshua says but all these things are but the beginning of the the birth pangs of the messiah [khevlei moshiach]
then they will hand you over to trouble distress calamity woe and plights [tzoros] and they will kill you and you will be hated without reason by all even the ethnic groups on account of the name of me teacher king  the messiah yhwh yahoshua yahshua only one [more melech hamoshiach yhwh yahoshua yahshua ekhad] [see existence in one elohim that is the name [ha shem] combined they are only one in essence is not three elohim is just one and every existence is one in him one elohim he who understands the mystery [sod] understands with the ruakh of elohim yhwh

and then many will be led into error and transgression  [het   ve pesha] and others they will hand over and they will hate [taab] others [note hebrew do not use the word sin instead we say error clearly is to miss the mark or target and with sincere  repentance  we turn back return again and again to correct our error [het ve shub] 
and many elohim false messenger prophets that do not stood in the council of elohim  [neviei sheker]  will arise and will deceive many[see jeremías jeremiah yirmeyah chapter [parashah] twenty three verses pasukim sixteen to twenty hebrew scriptures and tradition kitvei ivrim ve masorah]
and because of the increased  lawlessness anarchy [mufkarut]  the love of many will cooldown [ah havah ahavah mitkareret] [see mateo matthew mattityahu chapter parashah seven verses twenty one to twenty eight] 

but the one having endured all this to the end this one will receive the salvation of our elohim y [ahu netzakh ha ketz yashuat eloheinu] [note netzakh implies two hebrew words with different uses nitzakhon that is victory over our fears and nitzchiut – eternity the interpretation of karaits hebrew tradition reveals that the connection between these two concepts is tenacity if we want to overcome weak spots in ourselves we must persist this is what messenger from elohim navii  jeremiah yermiyah said chapter parashah ten verse pasuk ten however yhwh is the elohim of the true he is the life  elohim and the only ever lasting king at his wrath the earth shall tremble and the gentils nations shall not be able to endure his indignation [yhwh elohim emet hu elohim khayyim ve melekh le olam me qetsef ow ti raash ha aeretz ve lo yakul goyim zaam ow ] and the tidings of redemption of yhwh kingdom will be announced as a testimony warning witness who gives evidence to all world and the gentil nations and then will come the end [ve ha besuras hageulah malkhut yhwh nagad kaegon edut kol ha olam ve goyim ve azay ha ketz ]
therefore when you see the abomination of desolation the thing spoken through daniel hanavi having stood in the blessed place let those who hear obey the ruakh of yhwh elohim understand! [shikutz meshomem daniel ha navi diber makom kadosh beis ha mikdash ele shema ruakh yhwh elohim binah ]
[must be understand in the times of yahshuah walking among the human beings the greek thought zeus olympios was known in the eastern mediterranean and of course the hebrews people were influenced by this aramaic name of boss of the heavens [baal shamin] that is to say an abomination that is a frequent way of mentioning in the hebrew scriptures and tradition [kitvei ibrim ve masorah] for a pagan god like baal and his connecting [me shomem]desolation throughout the length and breadth of what exists this is a very particular hebrew rhetoric explaining yhwh heavens [yhwh shamayim]
[the abomination of desolation, or the abomination that causes desolation is a term used by the prophet daniel [ha navi] in the hebrew scriptures and the tradition [kitvei ivrim ve masorah]  it refers to false or insincere worship that dishonors elohim yhwh instead of acknowledging his sovereignty]

daniel chapter parashah twelve verse pasuk eleven hebrew scriptures and tradition kitvei ivrim ve masorah
and from the time that daily sacrifice shall be carry off and the  abomination causing desolation set up there shall be a thousands yhwh days [ matai hatamid laqakh shikkutz shomem ye hayah alefim yhwh yamim]


then the ones in the land of jews and palestine let them flee to the mountains
the one upon the roof let him not come down to carry away the things from his house and the one in the field let him not turn back to get his clothes
but oh woe to the ones with child and the ones with nursing infants in the terrible days [ anashim  yehudim ve peleshet ve kol maal  le harim boreach anashim gog lo yarad shub rehitim bais anashim be sadeh lo shub tafas begadim oy oy oy anashim eem yeladim banot anashim eem menikim ayom yamin]
anyway offer prayers that your escape may not be in winter or on sabbaths [kol nedavah tefillos shelakhem malat lo khoref lo shabbos]
for then will be great tribulation such as has not been from  beginning of the world until now nor will it by any means happen again [ketzer leakhar tzarah gadol mehen reshit haolam ve lo od mikreh ]
and if those days were not cut short all flesh would not be saved but on account of the blessed ones the chosen ones those days will be cut short [im innum yomim lekatzer kol basar lo hoshiu ki qedoshim ve bekhirim innumerables yomin hayah lekatzer]
then if someone says to you behold here is the master king the mesiah  he master king the messiah do not have confidence faith in that [azay ki mishehu pomar hinei more melekh ha moshiakh natan lo emunah] 

for false consecrated person messiah  will arise and false prophets and they will give great signs and  wonders so as to deceive, if possible, even the chosen ones [ meshichei sheker moshiachs erahe ve neviei sheker otot gadolim ve moftim abur nasha kolelim bekerim]
behold behold i have told you beforehand [hinei hinei amarti kodem]

[remember this  it is conceivable of course that elohim yhwh may have supernaturally sustained a pure oral tradition of the details of the law [torah]  within the line of the post babel patriarchs or that he may have revealed all these details to moses directly apart from any oral or written sources neither hypothesis would clear the way for an unlimeted steretching of the post diluvian period or another one however for the problems discused any time by the human been [adam] would still have to be faced it is important to remember that whatever may have been the sources employed by moses in the composition of genesis [bereshis] whether written record oral traditions or direct revelation verbal inspiration guarantees its absolute authority and infalibility because the yhwh was given directily the necesary knowledge to moses 
luke  chapter [parashah] twenty four verses [pasukim] twenty five to twenty seven  hebrew scriptures and tradition kitvei ibrim ve masorah 
and messiah said to them oh foolish ones oh foolish ones and sluggish in heart to have trust in all which the messenger from the heavens spoke[moshiakh amar o eviyl o eviyl ve atsel levav yesh emunah kol neviim dubru]
was it not necessary for the master king the messiah  to suffer these things and to enter into his glory [ ha tsorek more melech hamoshiach yisurin shel ahava bo kaved]

and having begun from moshe our messenger from the heavens and from all the the prophets yahshua explained to them in all the scriptures blessed  the things concerning yhwh himself[reshit shelanu moses ve kol naviim yahshua lamad kol kitvei hakodesh al yhwh lamanehu]
[suffering is part of life and everyone experiences pain and sorrow at some point in their life suffering reminds us of our dependence upon our elohim yhwh we desperately need him to carry us through as we wait eagerly for our eternal home 
suffering is a product of the defiance a consequence of human transgression against yhwh deals with the most difficult topic of accepting and the concept of reaction in front the disobedience of love from yhwh[yisurin shel ahava] the idea that elohim only permit real prove to the righteous out of love and as a way to motivate them to further improve their behavior our blessed yhwh knows exactly what we can endure]
and now we return to mateo matthew mattityahu capitulo chapter parashah veinticuatro twenty four hebrew scriptures and tradition kitvei ivrim masorah 

so if they say to you behold behold he the anointed is in the desert is in the desert do not go out there they say behold behold the master is in the secret chamber the master is in the secret chamber do not have trust  in that [kakh ki omrot hinei hinei moshiakh be midbar lo yotzim moshiakh be midbar lo yotzim hinei hinei ki omrot moshiakh be kheder sod omrot moshiakh be kheder sod al emunah]
for as lightning goes out from the east and shines to as far as the west thus will be the coming of the yahshua the son of man [gam baraq yotze mizrach ve yapha ad maarav bo yom  yahshua ben haadam]
daniel  chapter [parashah] seven verses [pasukim] thirteen and fourteen hebrew scriptures and tradition kitvei ivrim ve masorah]
i was beholding in visions of the night and behold one like a adam son  came with the clouds of shomayim and came to the ancient of days elohim and before him he was brought.
and there was given him messiah dominion and honor and sovereignty that all people gentil tongues should serve reverence as the only elohim him like messiah his dominion is an everlasting dominion which shall not pass away and his messianic kingdom that which shall not be destroyed [hinei khazon layla hinei lehidamot  the ben adam yahshua  ba ananim shomayim tzelem atik yomin moshiakh havetem ve natan mashiakh mamlakah kol kakh am goyim lashon pey lammed chet ekhad moshiach ve le olam vaed mamlakah ]

*mateo matthew mattityahu capitulo chapter parashah veinticuatro twenty four hebrew scriptures and tradition kitvei ivrim masorah
wherever the place of the corpses are there will be gathered together the birds of prey vultures eagles [kol makon eem gviya nesharim yifgosh ayit neser]

 immediately after the tribulation  of those days the will be darkened and the moon will not give its light and the stars will fall from shomayim and the powers of the heavens will be shaken in the day of judgment [miyad akhar tzarah tamam yamim shemesh ya afil levanah lo nogah  kokhavim naphal mi shomayim koakh raqia yom hadin]

and then will appear the the sign of the son of man in shomayim all the tribes of all the earth will see  the son of man  yahshua and his coming on the  clouds of splendor of heaven with  power and great  glory [ve az mareh ot ben adam be shamayim kol shavatim kol haaretz raah ben haadam yahshua haolam haba al hadar ananim shomayim eem gevurah kavod]
yahshua messiah  will send his angels with a loud blast of the shofar and the angels will gather together the chosen ones   from the four winds from one end of heaven to the other [yahshua moshiakh yishalakh malakhim eem tekeot shofar ve malakhim qahal hamoshiakh bekhirim mi kol kanaph aeretz mi shomayim eyn sof]

and from the fig tree learn its parabolic lesson when its branch has become tender already and sprouts leaves you know that summer is near [ve mi ha etz tenaz lamad mashal matai zemakh rakak ve aleh  zemakh daat kayitz karov]

thus also you when you see all these things know that it is near at the very doors [ko gam attah matai raah kol ellek sherets shaaruwrah hinei yada hayom karov heye]

verily verily i say to you verily verily i say to you elohim faithful king that all generation by no means will pass away until all these things come about [omein el melech neeman kol toledot lo yakah  alu alu khaloph ad kol elleh hayah

the heavens and the earth will pass away but my words will by no means pass away [ shomayim ve haaretz khaloph ulam sheli devarim lo derek khaloph]
but concerning that day and hour no one has knowledge not the angels of the heavens but only the elohim of me your father  [ kakh shaah ve yom le akhat yekholot daas lo malakhim hashomayim ekhad eloheinu ha avenu]



Behold, they will believe in the day of their visitation. Behold, they will believe in the day of their visitation. Behold, when the Lord God comes. If that great day when the earth shall be folded like a scroll and the elements shall melt with fervent heat. If that great day when they shall be taken before Elohim, YHWH, they will ask then that there is no Elohim, that there is no Elohim.

Will they then continue to deny that Yahweh our Elohim manifested Himself as Yahshua among us? Will they then continue to deny that Yahweh manifested Himself as Yahshua among us? Or will they be able to look straight at Elohim, YHWH? Will they be able to look straight at Elohim, YHWH?
Do they suppose that they will dwell with Him conscious of their guilt?
Do they suppose that they can be happy dwelling with our blessed Elohim, YHWH, while their souls are tormented by a sense of guilt for having always violated His laws?
Do they suppose that they can be happy dwelling with our blessed Elohim, YHWH? Yahweh, while a sense of guilt for having always violated His laws tormented your souls.

Behold, I say to you that you will be more miserable dwelling in the presence of a blessed and righteous God, with the awareness of your impurity before Him, than if you lived with the souls condemned in eternal fire.

For behold, when your nakedness is revealed before God, and also the glory of God and the holiness of Yahshua, it will kindle an inextinguishable flame within you that will burn you forever.


Return then, unbelievers, return to the Lord Adon, cry out fervently to Father Elohim in the name of Yahshua, so that perhaps by mercy you will be found spotless, pure, beautiful, and white on that great and last day, because you were purified by the blood of the perfect Lamb.


And I speak to you who deny the revelations of Elohim, YHWH, and say that they have already ceased, that there are no revelations, prophecies, or gifts of the ruakh, or healings, or speaking in tongues, or the interpretation of tongues.


Behold, I say to you that he who denies these things does not know the gospel of Yahshua, because he has not read the scriptures of YHWH, Elohim, and if he has read them, he does not understand them because of his lack of repentance for his errors, iniquities, and transgressions of the Torah law and its commandments.


Have you not read that Elohim is the same yesterday, today, and forever, and that in Him there is no variation, nor shadow of change? Have you not read that Elohim is the same yesterday? Today and forever, and in Him there is no variation or shadow of change.


Now, if you have imagined a God who varies and in whom there is a shadow of change, then you have imagined an God who is not an God of miracles.


But behold, I will show you an God of miracles, the God of Abraham, the God of Isaac, and the God of Jacob. And it is that same God who created the heavens, HaShomayim, and the earth, HaAeretz, and all that is in them.


Behold, Elohim YHWH created humanity, Adam, and that humanity, Adam, disobeyed, and the fall of humanity came. And because of the fall of humanity, Elohim YHWH manifested Himself, Yahshua, as Father and Son, who are one, Ekad. And because of Yahshua, the redemption of humanity came, Adam.


And because of the redemption of humanity, who came through Yahwh, manifested. Yahshua we are taken back to the presence of the Lord Adon if in this all men are redeemed because the death of Yahshua makes effective the atonement for resurrection which carries in itself a redemption after a dream from which all men will awaken by the power of Elohim when the trumpet sounds and all small as well as great will rise and all will appear before his tribunal redeemed and free from the bonds of physical death which is a temporary death


And then comes the judgment of the blessed one upon them, and then comes the time when the impure will continue to be impure, and the righteous will continue to be righteous. The happy one will remain happy, and the unhappy one will still be unhappy. And all of this because of the mercy and justice of Yahweh, blessed and perfect Elohim.


And all of you who have imagined an Elohim who cannot perform miracles, I would like to ask you: Have all these things already happened that I have spoken of? Has the end already come? Have all these things already happened that I have spoken of? Has the end already come? Behold, I say to you, no, and Elohim, Yahweh, has not ceased to be an Elohim of miracles. Whoever can understand understands because of the blessed power of the Ruakh, the power of the promise of Yahweh, Yahshua, one is Ekhad.


Behold, are not the things that Elohim, Yahweh, has done marvelous in our eyes? Are not the things that Elohim, Yahweh, has done marvelous in our eyes? Yes, and Who can understand the wonderful works of Elohim YHWH? Who can understand the wonderful works of Elohim YHWH?


Who can say that it was not a miracle that by His word the heavens, Ha Shomayim, and the earth, Ve Ha Aeretz, existed? That by the power of His word, man was created from the dust of the earth, and that by the power of His word, miracles were performed when Yahshua manifested himself among men? Who can say that it was not a miracle that by His word the heavens, Ha Shomayim, and the earth, Ve Ha Aeretz, existed? That by the power of His word, man was created from the dust of the earth, and that by the power of His word, miracles were performed when Yahshua manifested himself among men?


And who can say that Yahshua did not work many great miracles? And there were many great miracles that were performed by the hands of the Shaliakim, the messengers, and apostles?

And who can say that Yahshua did not work many great miracles? And there were many great miracles that were performed? performed by the hand of the Shaliakim messengers, apostles.


And if miracles were performed then, Elohim has not ceased to be a Elohim of miracles; He is still an immutable being. Elohim has not ceased to be a Elohim of miracles; He is still an immutable being. And behold, I say to you that Elohim does not change. And if that were the case, He would cease to be Elohim. And Elohim does not cease to be Elohim. And if He is a Elohim of miracles,


And the only reason He stops performing miracles among the children of men is because they degenerate into unbelief and stray from the right path, not keeping His law, the Torah, the commandments He has given them, and they ignore the Elohim in whom they should have placed all their trust, faith, and emunah.


Behold, I say to you, whoever believes in Yahshua without doubting anything, whatever he asks of Elohim, Yhwh, in the name of Yahshua, in the right measure, it will be given to him. Granted, and this promise is for all the righteous, even to the farthest ends of the earth where they may be.


For thus says Yahshua, the only begotten manifestation of Elohim YHWH, to his disciples who would remain, and also to all his disciples, in the ears of the multitude. Go throughout the world and teach the gospel to every creature who will listen.


And whoever has faith, emunah in the word will be purified, immersed in a pool of running water, and will be saved because they were born again. But whoever does not have faith, emunah in Yahweh, and all this, will not know salvation.


And these signs will continue for those who believe in his name, Yahweh. From them, demons will flee. They will speak with new tongues. They will lift up serpents. And if they drink anything deadly, it will not harm them. They will lay their hands on the heads of the sick, and they will be healed according to their faith.


And whoever believes in his name without doubting anything will have all his words confirmed, even to the ends of the earth.


And now, behold, who can resist the works of the Lord? Who can resist the works of the Lord?

Who can deny his words? Who can deny his words?

Who will rise against the almighty power of the Lord? Who will rise against the almighty power of the Lord?

Who will despise the works of the Lord? Who will despise the works? of the Lord

Who will despise the children of Yahshua? Who will despise the children of Yahshua?

Consider this, all you who despise the works of the Lord, for you will be astonished and perish.


Do not despise or be astonished, but rather listen to the words of the Lord and ask in the name of Yahshua for whatever you need. Do not doubt any longer. Be believers and do as in the days of old, and draw near to the Lord Adon with all your heart and work out your own salvation with fear and trembling before Him.


Be prudent in the days of your probation. Put off all impurity. Do not ask in vain for that which is to satisfy your lusts, but ask with unwavering resolve only for what is right, so that you do not yield to any temptation but serve the true, living God.


Beware of being immersed in tevilah unworthily. Beware of renewing covenants with Yahshua unworthily, rather. See that you do all things worthily because you are doing it in the name of Yahshua, the earthly manifestation of the living Elohim. If you do this and persevere to the end, you will by no means be cast away.


I speak to you as though I were speaking from the dead, for it has been revealed to me that you will have my words.


Do not judge me for my imperfection, nor my father Nomrom for his imperfection, nor those who have written before him. Rather, give thanks to our blessed Elohim, Yahweh, who has revealed our imperfections to you so that you may learn to be wiser than we have been.


And behold, we have written these records according to our knowledge in the characters that are called Shemite writings among us, and we have handed them down and altered them according to our present manner of speaking.


And if our plates had been large enough, we would have written in ancient Hebrew. But we have altered the ancient Hebrew. Surely, if we had been able to write in ancient Hebrew, behold, I would have had no dispute about them. These are our records, but this is the will of Yahweh, Yahshua, our only Elohim.


The Lord knows all the things we have written, and His purpose is to confuse the adversary and also to ensure that no other people know our language. Because no other people know our language, He has prepared the chosen means and vessels for their interpretation and to confirm what has been taught by and through the Masorah tradition.


These things are written so that we may cleanse our garments from the blood of our brothers who have degenerated into unbelief.


For these things we have desired concerning our brothers, even their restoration to the knowledge of Yahshua, are in accordance with the prayers of all the blessed, repentant, and chosen ones who have dwelt on the earth.


May the Lord Yahshua grant that your prayers be answered according to your faith. May Elohim Yahweh remember the covenant He has made with the house of Jacob and Israel and bless you forever through trust. Faith, Emunah in the name of Yahshua, so be it, Hallelujah

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