sábado, noviembre 19, 2022

extraterrestres no estamos solos en el universo de yhwh

lea con ruakh 

en la lengua hebrea (ivriya) no hay letras mayusculas no hay signos exclamativos no hay acentos ni puntuaciones cuando se quieren destacar las frases situaciones importantes se repiten dos veces las frases tambien se pueden repetir mas veces

isaias yhwh es nuestra salvación (yeshayah)capitulo porcion (parashah)seis verso (pasuk) tres
escrituras hebreas (kitvei ha kadosh ivrim)

y uno clamaba al otro y decia sagrado sagrado sagrado (kadosh kadosh kadosh) es yhwh de los ejercitos en toda la tierra ella esta llena de su gloria (yhwh Tzva'os mello kol ha aretz kavod)
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extraterrestres no estamos solos en el universo de yhwh

esta porcion (parashah) me fue mandada escribirla para fernando villegas don hermogenes perez de arce ibieta y todos aquellos de mas de setenta anos quienes como yo estamos mas cerca que nunca del creador nuestro bendito elohim yhwh y es necesario que crezcamos en fe y arrepentimiento para vida eterna (emuna ve teshuvah et hayei olam)

la ascensión de yahshua para su cielo junto con su elohim yhwh como nos narra el libro de los hechos de los mensajeros de yhwh en porcion capitulo parashah uno versos del nueve al once es descriptiva y elocuente pero es demasiada complicada para cualquiera creerla

indudablemente que ni siquiera la fe en doctrinas y dogmas de las diferentes religiones pueden aumentar la aceptacion de las personas creyentes y menos levantar el esceptisismo de los no creyentes para la mayoria es algo fuera de toda logica como son fuera de toda logica interpretativa los avistamientos de extraterrestres incluyanse las visiones de yhwh santos y miryam

los lectores pueden suponer en cualquier de los anteriores personajes de los distintos libros que componen la biblia que yahshua es el mas extraordinario de todos por los hechos que se conocen de el

con el lector comun de este libro religioso aproximadamente desde  mediados del siglo veinte cuando la informacion gracias con la cibernetica y los adelantes prodigiosos en la ciencia de la comunicaciones para yahshua le ha correspondido ser calificado entre muchos como ezequiel elias enoc los angeles caidos y no caidos  ser un extraterrestre 

lo sagrado de yahshua y todos los mencionados ha sido puesto en tela de juicio por falta de pruebas cientificas y hoy para los miles de millones que caminamos en este mundo estos personajes no son mas que el producto de las miles de preguntas sin respuesta que la humanidad tiene en su haber y por lo tanto la incognita es saber donde estan 

hay indicios cientificos como los hoyos negro de stefan hawking y por alli se puede elucubrar que probablemente ellos y millones de seres mas habitan en algunos hoyos negros algunos y entra y salen porque sus cuerpos fisicos son antimateria

en fisica de particulas la antimateria es la extension del concepto de antiparticula para la materia la antimateria es una forma de materia menos frecuente que esta constituida por antiparticulas en contraposicion hacia la materia comun que esta compuesta de particulas

para un hebreo de la tradicion oral torah no escrita el poder la fuerza de elohim yhwh su aliento su soplo bendito ruakh yhwh es lo que existe en una porcion que nos hace su imagen y semejanza y que es parte de nuestra alma viviente ello es la antimateria por decirlo apoyando la teoria cientifica y su espacio es unico en elohim yhwh(elohim yhwh) lo que permite que toda alma viviente creada por nuestro bendito elohim yhwh pueda encontrarse trasladarse en cualquier rincon del universo de acuerdo con la voluntad del creador 

este misterio sod se entiende mejor si aceptamos la definicion cientifica teorica como ayuda de que la mayor parte de las particulas de la naturaleza creada y existente le corresponde una antiparticula que posee la misma masa el mismo espin pero con una contraria carga electrica 
la antiparticula elemental ruakh tiene propiedades contrarias para los atomos de los elementos quimicos es decir la particula elemental 
una particula y su antiparticula equidistan en misma y exacta proporcion en su existencia y lugar cuando ambas se unen por causa de la ley del creador 

si se oponen o estan de acuerdo producen energia sea esta para cumplir o rechazar la ley del creador ambas deberian ser identicas particulas  como por ejemplo el foton que no tiene carga y pareciera ser neutro pero nosotros sabemos por causa de la tradicion oral torah que la perfeccion del creador radica en su justicia y misericordia que colocadas juntas son una materia antimateria indestructible y que cuando un ser humano logra ese equilibrio es sacado automaticamente de la universabilidad de la caida

son muchos los pasajes biblicos que acompanan las interpretaciones cientificas y se acomodan tan facilmente al punto que ya parece no haber dudas de que efectivamente existen los extraterrestres 

el asunto es que la cuestion teologica doctrinas y dogmas y sus significados para las diferentes religiones dejan demasiadas dudas porque son acomodativas para las personas y las situaciones y asi las religiones no pueden estar de acuerdo 

sin embargo para un hebreo de la tradicion oral torah por generaciones tras generaciones este conocimiento de los extraterrestres es un asunto ya resuelto porque el universo creado por nuestro elohim yhwh no tiene fin es eterno y las criaturas creadas son miriadas millones y millones en un numero infinito y sus apariencias estan de acuerdo con el uso que se le de para la materia y estas creaciones se asocian entre si de acuerdo para aceptar rechazar la ley torah que los aparta los acerca con la verdad de los existente partiendo por reconocer nuestro elohim yhwh 

lo que estoy afirmando es que cada individuo creado posee el medio y la obligacion de estar en contacto individual con su creador

de esta relacion individual que es respaldada tambien por los adelantos de ciencias y tecnologia al punto que en un ordenador de datos se pueden colocar hechos que respaldan teorias como el traslado y como la explicación es simple y verdadera basada en la teoria de la relatividad de einstein 
e igual mc al cuadrado  pero por ser tan simple es solo la narracion de un hecho  y por tanto en nuestro estado caido buscamos otra explicacion mas oculta aun (sod) mas trascendental y nos imaginanamos visitantes de otros mundos  de otras dimensiones viajando en naves superiores con las nuestras porque todavia no podemos poner en practica el conocimiento teorico que tenemos no aceptando que por nuestra condicion material la antimateria en vez de ser ayuda es pasiva como un foton sin producir energia(ruakh)

en el jardin (gan) nuestras capacidades eran con la imagen y la semejanza de nuestro bendito elohim yhwh podiamos viajar con la velocidad de la luz experimentabamos la historia entera del universo creado en un chasquear de dedos 

explicacion super simple
la luz no tiene masa por lo que ella es libre de viajar en su propio limite y ese limite de velocidad es cosmico asi entonces si tenemos la semejanza y la imagen del creador de la luz quiere decir que si obedecemos y guardamos sus mandamientos y pasamos la prueba podemos viajar en la velocidad de la luz es decir nuestra antimateria ruakh

pero porque no podemos hacerlo en este estado caido simplemente porque fuimos vueltos con un estado mortal que nos puso limites 

la materia que perece 

si volveremos para viajar con la velocidad de la luz cuando recuperemos nuestro estado creado original si pasamos la prueba y somos acogidos al mundo de elohim yhwh nuestro creador dejaremos de vivir en la leyes de las causas y efectos quebrantados y dejaremos de vivir en la nocion de pasado y futuro porque en la eternidad con yhwh el tiempo colapsa y no existe 

no mas masa ni energia no mas ecologia no mas destruccion del medio ambiente no mas injusticia todo lo que es de yhwh elohim es bueno tambien infinito

si lo aceptamos como es el caso de este rebe y muchos millones mas los limites que tenemos son una muestra del desconocimiento del poder que tenemos en el interior del alma viviente que somos ruakh nefesh hayei

lukas escribiendo

lucas portador de luz luqas hechos gevurot capitulo porcion parashah uno pasukim versos uno al cuatro
escrituras hebreas kitvei ivrim

teofilo teofilo en el primer libro sefer ha rishon escribi sobre todo y sobre nuestro maestro rey mesias yahshua morenu melekh hamoshiakh yahoshua tanto lo que comenzo para hacer como las porciones de la ley shiurim torah de las que enseño en sus lecciones proverbios parabolas leh lahmed torah ve mashal

hasta el dia ha yom en que ascendio devuelta para su cielo como elohim yhwh aliyah shomayim elohim yhwh habiendo confirmado mandamientos de ungido mitzvot mashiyah por y traves del poder sagrado en el ruach hakodesh yhwh para los mensajeros emisarios shaliakhim quienes el aparto

para quienes tambien se presento vivo despues de sus sufrimientos como ungido khai mashiyah yissurim con muchas pruebas convincentes durante cuarenta y nueve dias arbaim yamim apareciendo para sus discipulos y mensajeros shalikhim ve talmidim y hablando acerca del reino de yhwh dabar malkhut yhwh

y mientras los reunia  privada e íntimamente yekhidus el mesias yahshua mashiyah yahoshua les dio instrucciones para que no se apartaran de yerushalayim sino que esperaran la promesa havtachah de elohim el padre creador yhwh elohim beriah ha av yhwh de la cual dijo que ya antes habian oido hablar

salmos tehillim capitulo porcion parashah veintisiete pasuk verso catorce
escrituras hebreas (kitvei ha kadosh ivrim)

espera en yhwh se fuerte se fuerte yakhal yhwh chazak chazak y fortalece tu corazón y tu mente solo uno es ve khazak levav  espera en yhwh te digo

he aqui es una parabola hinei et mashal 

quien entiende entiende

hechos de los mensajeros de yahshua gevurot yahoshua shaliakh capitulo porcion parashah uno pasuk verso cinco
escrituras hebreas kitvei ivrim

porque juan yahanan dio un inmersion para el arrepentimiento en una corriente de agua tevilah teshuva mikveh mayim pero recibiran una inmersión en el poder sagrado la fuerza de yhwh tevilah ruach ha kodesh dentro de no muchos dias yamim

joel (yoel) capitulo porcion (parashah) dos (pasuk) veintiocho
escrituras hebreas (kitvei ha kadosh ivrim)

y acontecera despues que derrame mi poder sagrado mi inconmensurable aliento de yhwh yhwh ruach ha kodesh sobre toda carne basar que sus hijos y sus hijas profetizaran le banim ve banot nava sus ancianos soñaran con la piedra preciosa invencible zekenim khalomot yahkhalomun sus elegidos veran visiones bakhurim khezyonot

hechos de los mensajeros de yahshua gevurot yahoshua shaliakh capitulo porcion parashah uno pasukim versos seis y siete
escrituras hebreas kitvei ivrim

y que en una reunión privada e intima yekhidus habiendose reunido los discipulos le preguntaban diciendo adoneinu talmidim shaal es en este momento que  restauraras el reino de yhwh al pueblo de yisroel es en este momento que  restauraras el reino de yhwh al pueblo de yisroel shub maljut lak am yisroel shub maljut lak am yisroel


pero el les dijo cortartemente no os corresponde para ustedes tener conocimiento de tiempos ni estaciones venideras que ha establecido por su propia autoridad  lo ata lama daas itim lo moadim elohim ha av yasad samkhut

deuteronomio las palabras devarim capitulo porcion parashah veintinueve pasuk verso veintinueve
escrituras hebreas kitvei ivrim

lo escondido sathar pertenece para yhwh nuestro elohim yhwh eloheinu pero las cosas que son reveladas niglot  pertenecen para nosotros y para nuestros hijos baneinu ad olam para que cumplamos toda la palabra de la tradicion oral la ley divrei ha torah ha zoth 

salmos tehillim capitulo porcion parashah cientosiete pasuk verso trece
escrituras hebreas kitvei ivrim

entonces clamaron para yhwh en sus problemas tzoros y yhwh los salvo de sus angustias metsuqah


hechos de los mensajeros de yahshua gevurot yahoshua shaliakh capitulo porcion parashah uno pasukim versos ocho al once
escrituras hebreas kitvei  ivrim

pero recibiran la fuerza et koach cuando el poder sagrado de mi aliento inconmensurable ruach hakodesh haya venido sobre ustedes y todos ustedes seran mis testigos eiduti en jerusalem y en toda juda samaria y hasta el final de la tierra yerushalayim yahudah ve shomron ad ketzeh ha aeretz

y habiendo dicho estas cosas mientras miraban en una contemplacion de los cielos yahshua mesías aliyah shomayim yahshua mashiayah era levantado y un vapor como una nube y un estruendo anan qol  lo alejaba de los ojos de ellos hagah al ayin

y mientras miraban fijamente y en paz para los cielos mientras yahshua mesias iba subiendo shaah shomayim yahshua moshiakh he aquíidos seres vestidos de blanco resplandeciente se habían presentado con ellos hinei shenahyim kerub lavan levush et innun

y estos seres celestiales dijeron hombres de galilea ishim galil que estan mirando en los cielos que estan mirando en los cielos  shomayim nuestro maestro rey mesias yahshua morenu melech ha moshiach yahoshua el que ha sido tomado de ustedes vuelve para su cielo shomayim he aqui hinei volvera asi como como le vieron ascender al cielo shomayim en gloria y majestad

amados fernando hermogenes hermanos todos la tradicion hebrea oral torah nos da la oportunidad de entender que el poder divino ruakh ha kodesh puesto en nosotros puede clarificar cualquier tradicion escrita como tanak talmud brit khadashah canones del budismo coran libro de mormon vedas etceteras y etceteras etceteras 

porque todos estos escritos son permitidos dejados hacer hechos por yhwh elohim con el solo proposito de ayudar al ser humano adam sea probado en toda sus dimensiones existentes en todas sus creencias descubrimientos de lo creado por yhwh 

los escritos atribuidos para moises son recien una parte de lo que debieramos conocer el lenguaje hebreo escrito de cualquier manera todavia es muy limitadamente sintactico pero es seguro de que nos lleva para entender que 

el verdadero lenguaje hebreo es la comunicacion individual con yhwh usando el aliento divino ruakh soplado en nuestra narices y que se conecta misteriosamente mediante la oracion con el poder la fuerza la energia incommesurable del ruakh elohim yhwh

saludos ojala nos volvamos para encontrarnos en el reino de yhwh para eso aspiro en fe y arrepentimiento de vida eterna emunah teshuva ad olam hayei ad














 

we are not alone in yhwh universe

the chosen and repentant will understand what is written in this blog = elohim is yhwh is ruakh is one (ekhad) + manifested as yahshua in a human being (adam) who never knew error = our heart and mind is one (lev ekhad ) = the tradition the law is written (torah) in our hearts and minds there is only one (lev ekhad) = the parable is a mystery to the world (mashal sod olam haze) not for the chosen and repentant = hallelujah

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read with ruakh

in the Hebrew language (ivriya) there are no capital letters there are no exclamatory signs there are no accents or punctuations when you want to emphasize the phrases important situations are repeated twice the phrases can also be repeated more times

isaiah yhwh is our salvation (yeshayah) chapter portion (parashah) six verse (pasuk) three

hebrew scriptures (kitvei ha kadosh ivrim)

and one cried out to the other and said sacred sacred sacred (kadosh kadosh kadosh) it is yhwh of the armies in all the earth she is full of her glory (yhwh Tzva'os mello kol ha aretz kavod)

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the ascension of yahshua to his heaven together with his elohim yhwh as the book of the  acts of the messengers of Yhwh tells us in a portion of the chapter (parashah) one verses from nine to eleven is descriptive and eloquent but it is too complicated for anyone to believe it


undoubtedly not even faith in the doctrines and dogmas of different religions can increase the acceptance of believers and even less raise the skepticism of non-believers  for the majority it is something beyond all logic just as the sightings of aliens include visions of yhwh saints and mary 

readers can assume in any of the previous characters from the different books that make up the Bible that yahshua is the most extraordinary of all because of the facts that are known about him.

with the common reader of this religious book approximately since the mid-twentieth century when the information thanks to cybernetics and the prodigious advances in the science of communications for yahshua has corresponded to be qualified among many as ezekiel elijah enoch the fallen and unfallen angels be an alien 

the sacredness of yahshua and all those mentioned have been called into question due to lack of scientific evidence and today for the billions of us who walk in this world these characters are nothing more than the product of the thousands of unanswered questions that humanity has to his credit and therefore the unknown is to know where they are 

there are scientific indications such as stefan hawking's black holes and from there it can be speculated that probably they and millions of other beings inhabit some black holes some and go in and out because their physical bodies are antimatter

in particle physics antimatter is the extension of the concept of antiparticle to matter antimatter is a less frequent form of matter that is made up of antiparticles as opposed to ordinary matter that is made up of particles

for a hebrew of the oral tradition (torah) not written the power the force of elohim yhwh his breath his blessed breath (ruakh yhwh) is what exists in a portion that makes us his image and likeness and that is part of our living soul this is antimatter to say so supporting scientific theory and its space is unique in elohim yhwh (elohim yhwh) which allows every living soul created by our blessed elohim yhwh to be able to find themselves moving in any corner of the universe according to the will of the creator 

this mystery (sod) is better understood if we accept the theoretical scientific definition as an aid that  most of the particles of created and existing nature correspond to an antiparticle that has the same mass and the same spin but with an opposite electric charge 
the elementary antiparticle (ruakh) has opposite properties for the atoms of the chemical elements that is the elementary particle 
and  a particle and its antiparticle are equidistant in the same and exact proportion in their existence and place when both are united by the law of the creator 

if they oppose or agree they produce energy whether it is to fulfill or reject the law of the creator both should be identical  particles such as the photon that has no charge and seems to be neutral but we know from oral tradition (torah) that the perfection of the creator lies in his justice and mercy that when placed together are an indestructible antimatter matter and that when a human being achieves that balance he is automatically removed from the universality of the fall

there are many biblical passages that accompany scientific interpretations and are so easily accommodated to the point that there now seems to be no doubt that aliens do indeed exist. 

the issue is that the theological question of doctrines and dogmas and their meanings for different religions leave too many doubts because they are accommodative to people and situations and thus religions cannot agree 

however for a hebrew of the oral tradition (torah) for generations after generations this knowledge of the extraterrestrials is a matter already resolved because the universe created by our elohim yhwh has no end it is eternal and the created creatures are myriads millions and millions in a infinite number and its appearances are in accordance with the use that is given to matter and these creations are associated with each other in agreement to accept rejecting the law (torah) that separates them from the truth of the existing starting by recognizing our elohim yhwh 

what I am affirming is that each created individual has the means and the obligation to be in individual contact with his creator.

of this individual relationship that is also supported by advances in science and technology to the point that facts can be placed in a data computer that support theories such as transfer and how the explanation is simple and true based on einstein's theory of relativity 
einstein's Equation: E = mc2   but because it is so simple it is only the narration of a fact and therefore in our fallen state we look for another more hidden explanation (sod) even more transcendental and we imagine visitors from other worlds of other dimensions traveling in superior ships with ours because we still cannot put into practice the theoretical knowledge we have by not accepting that due to our material condition antimatter  instead of being help is passive like a photon without producing energy (ruakh)

in the garden (gan) our capabilities were in the image and likeness of our blessed elohim yhwh we could travel with the speed of light we experienced the entire history of the created universe in a snap of our fingers  

super simple explanation 


light has no mass so it is free to travel in its own limit and that speed limit is cosmic so if we have the likeness and image of the creator of light it means that if we obey and keep his commandments and we pass the test we can travel at the speed of light that is to say our antimatter (ruakh)

but because we cannot do it in this fallen state simply because we were returned to a mortal state that limited us to the matter that perishes and we can understand

if we will return to travel with the speed of light when we recover our original created state if we pass the test and are welcomed into the world of elohim yhwh our creator we will stop living in the laws of broken causes and effects and we will stop living in the notion of past and future because in eternity with yhwh time collapses and does not exist 

no more mass or energy no more ecology no more destruction of the environment no more injustice everything that belongs to yhwh elohim is good also infinite

If we accept it as is the case with this rebbe and many millions more the limits we have are a sign of the ignorance of the power we have inside the living soul that we are (ruakh nefesh).

lukas writing

luke bearer of light (luqas) facts (gevurot) chapter portion (parashah) one (pasukim) one to four 
hebrew scriptures (kitvei ha kadosh ivrim)

teofilo teofilo in the first book (sefer harishon) wrote about everything and about our master king messiah yahshua (morenu melekh hamoshiakh yahoshua) both what he began to do and the portions of the law (shiurim torah) of which he taught in his lessons proverbs parables (leh lahmed torah ve mashal)

until the day (ha yom) in which he ascended to his heaven (aliyah shomayim) having confirmed anointed commandments (mitzvot mashiyah) by and through the sacred power in him (ruach hakodesh) for the emissary messengers (shaliakhim) whom he set apart

for whom he also appeared alive after his sufferings as anointed (khai mashiyah yissurim) with many convincing proofs for forty-nine days (arbaim yamim) appearing to his disciples and messengers (shalikhim ve talmidim) and speaking about the kingdom of yhwh (dabar malchut yhwh)

and while he gathered them privately and intimately (yekhidus) the messiah yahshua (mashiyah yahoshua) gave them instructions not to stray from yerushalayim but to wait for the promise (havtachah) of elohim the creator father (elohim berah ha av) of which he said that they had heard before

psalms tehillim chapter portion (parashah) twenty seven (pasuk) fourteen hebrew 
scriptures (kitvei ha kadosh ivrim)

wait on yhwh be strong be strong (yakhal yhwh chazak chazak) and strengthen your heart and mind there is only one (ve khazak lev ekhad) wait on yhwh I tell you
behold, it is a parable (hinei et mashal) 

who understands understands

acts of the messengers of yahshua (gevurot yahoshua shaliakh) chapter portion (parashah) one (pasuk) five hebrew 
scriptures (kitvei ha kadosh ivrim)

because john yahkhanan gave an immersion for repentance in a stream of water (tevilah teshuva mikveh mayim) but they will receive an immersion in the holy power the strength of yhwh (tevilah ruach ha kodesh) within not many days (yamim)

joel (yoel) chapter portion (parashah) two (pasuk) twenty-eight
hebrew scriptures (kitvei ha kadosh ivrim)

And it will come to pass after I pour out my sacred power, my immeasurable breath of Yhwh (yhwh ruach ha kodesh) on all flesh (basar) that their sons and their daughters will prophesy (le banim ve banot nava) their elders will dream of the invincible precious stone (zekenim khalomot yahkhalomun) his chosen will see visions (bakhurim khezyonot)

acts of the messengers of yahshua (gevurot yahoshua shaliakh) chapter portion (parashah) one (pasukim) six and seven
hebrew scriptures (kitvei ha kadosh ivrim)

and that in a private and intimate meeting (yekhidus) having gathered the disciples asked him saying (adoneinu adoneinu talmidim shaal) it is at this moment that you will restore the kingdom of yhwh to the people of yisroel (shub malchut lak am yisroel)

but he curtly told them it is not for you to have knowledge of coming times and seasons which he has established by his own authority (lo ata lama daas itim lo moadim elohim ha av yasad samkhut).

deuteronomy the words (devarim) chapter portion (parashah) twenty-nine (pasuk) twenty-nine
hebrew scriptures (kitvei ha kadosh ivrim)

the hidden (sathar) belongs to yhwh our elohim (yhwh eloheinu) but the things that are revealed (niglot) belong to us and to our children (baneinu ad olam) so that we may fulfill all the word of the tradition the law (divrei hatorah hazoth )

psalms (tehillim) chapter portion (parashah) one hundred seventeen (pasuk) thirteen
hebrew scriptures (kitvei ha kadosh ivrim)
Then they cried out to Yhwh in their troubles (tzoros) and Yhwh saved them from their troubles (metsuqah).


acts of the messengers of yahshua (gevurot yahoshua shaliakh) chapter portion (parashah) one (pasukim) eight to eleven
hebrew scriptures (kitvei ha kadosh ivrim)

but you will receive strength (et koach) when the holy power of my immeasurable breath (ruach hakodesh) has come upon you and all of you will be my witnesses (eiduti) in jerusalem and in all juda samaria and to the end of the earth (yerushalayim yahudah ve shomron ad ketzeh ha'aretz)

and having said these things while they looked in a contemplation of the heavens yahshua messiah (aliyah shomayim yahshua mashiayah) was taken and a vapor like a cloud (anan) removed it from their eyes (hagah al ayin)

and as they gazed peacefully up to the heavens as yahshua messiah was ascending (shaah shomayim yahshua moshiakh) behold, two beings clothed in resplendent white had appeared with them (hinei shenahyim kerub lavan levush et innun)

These men from Galilee (ishim galil) said because they are looking to the heavens (shomayim) our master king messiah yahshua (morenu Melech hamoshiach yahoshua) the one who has been taken from you to his heaven (shomayim) will come again just as he was told they saw ascending to heaven (shomayim)

The oral Hebrew tradition (torah) gives us the opportunity to understand that the divine power (ruakh ha kodesh) placed in us can clarify any written tradition such as tanak talmud brit khadashah canons of buddhism koran book of mormon vedas etc and etc etc because all these writings are allowed to be made by yhwh elohim with the sole purpose of allowing the human being (adam) to be tested in all its existing dimensions the writings attributed to moises are just a part of what we should know the written hebrew language of any This way is still very limitedly syntactic but it is sure that it leads us to understand that the true Hebrew is the communication of the divine breath (ruakh) blown in our nose with the ruakh of elohim yhwh




origins of the blessed language (lashon ha kodesh)

read with ruakh


in the Hebrew language (ivriya) there are no capital letters there are no exclamatory signs there are no accents or punctuations when you want to emphasize the phrases important situations are repeated twice the phrases can also be repeated more times

isaiah yhwh is our salvation (yeshayah) chapter portion (parashah) six verse (pasuk) three

hebrew scriptures (kitvei ha kadosh ivrim)

and one cried out to the other and said sacred sacred sacred (kadosh kadosh kadosh) it is yhwh of the armies in all the earth she is full of her glory (yhwh Tzva'os mello kol ha aretz kavod)

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in the earliest age of human being (adam) that time before antiquity when history began everyone in the world could understand one another 

in the earliest age of human being (adam) when history began everyone in the world could understand one another and the oral tradition(torah) was passing generetion to generation because always every individual have been receibed direct instruccion from the elohim yhwh writed in our heart and mind just one is

genesis in the begining (bereshis) the scripture say 

Bereshis 11:1

And the all earth  (kol HaAretz) was of one language and of common words (devarim achadim) 


this means that from distant lands were able to communicate with those they encountered and and everybody were able to understand the words being spoken.  However, this fantastic advantage was only allowed for a certain period of time and the next verses in the eleven chapter explain why now we speak different languages


this is the case that help to understand 

moses migth  be might  not be the single author of the five books but he is decidedly the authority from which the five book emanated and the oral tradition call them the law (torah) 


the meaning of the books the  theology the history arqueology antropology portray adequately reflect what moses did say pray or sing but it not enaught to say that authorship of the oral tradition or some of the written recordsare from him and other people in that period

so the most important matter is the sacred language that is talking about the will of yhwh and now like we have to many different language  is expected that revisions and updating occurr and we can see this throughout its history right up until completion of the final version when everythings will be fullfill


after the world wide flood during the era of noah the human being (adam) was told to populate the entire world again  human being (adam) did not continue to focus on the message from elohim yhwh however 

and instead they chose to build a tower that they believed would reach the heavens  biblical commentators argue about whether this included creating one uniform language to defy elohim yhwh and erase distinctions between cultures and tribes

elohim yhwh was displeased with their actions which aimed to erase elohim yhwh first place and elevate the human being (adam) then  chose to confuse the languages so that people working side by side to create the tower of babel (bavel) note that babble in english means incomprehensible utterances would no longer be able to understand each other

today aproximate there are between six and seven thousand different languages and dialects spoken in the world  some may actually be different dialects of other passed languages not used

and over two thousand languages have less than a thousand people who speak the language  taking these things into consideration there is amazing large number of languages being spoken in the world today


viernes, noviembre 18, 2022

origenes de la lengua bendita (lashon ha kodesh)

lea con ruakh 

en la lengua hebrea (ivriya) no hay letras mayusculas no hay signos exclamativos no hay acentos ni puntuaciones cuando se quieren destacar las frases situaciones importantes se repiten dos veces las frases tambien se pueden repetir mas veces

isaias yhwh es nuestra salvación (yeshayah)capitulo porcion (parashah)seis verso (pasuk) tres
escrituras hebreas (kitvei ha kadosh ivrim)

y uno clamaba al otro y decia sagrado sagrado sagrado (kadosh kadosh kadosh) es yhwh de los ejercitos en toda la tierra ella esta llena de su gloria (yhwh Tzva'os mello kol ha aretz kavod)
en la edad más temprana del ser humano (adam) cuando comenzo la historia todos en el mundo podiamos entendernos entre si y la tradicion oral (torah) pasaba de generacion en generacion(toledot) porque siempre cada individuo ha recibido instruccion directa del elohim yhwh escrita en nuestro corazón y mente solo uno es
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origenes de la lengua bendita (lashon ha kodesh)

genesis en el principio (bereshis) dice la escritura capitulo porcion (parashah)once verso (pasuk) uno

escrituras hebreas (kitvei ha kadoshim ivrim)


y toda la tierra (kol ha aretz) era de un solo idioma y de palabras comunes (devarim akhadim)


esto significa que desde tierras lejanas pudieron comunicarse con aquellos que encontraron y todos pudieron entender las palabras que se hablaban sin embargo esta fantastica ventaja solo se permitio por un cierto período de tiempo y los siguientes versiculos en el capitulo once explican por que ahora hablamos diferentes idiomas

este es el caso que ayuda a entender
moises podría no ser el unico autor de los cinco libros pero es decididamente la autoridad de la que emanaron los cinco libros y la tradicion oral los llama la ley (torah)

el significado de los libros la teologia la historia la arqueologia la antropologia reflejan adecuadamente lo que moises dijo orar cantar pero no es suficiente decir que la autoria de la tradicion oral y algunos de los registros escritos son de el y otras personas en ese periodo

entonces el asunto mas importante es el lenguaje sagrado que habla sobre la voluntad de yhwh y ahora como tenemos muchos lenguajes diferentes se espera que ocurran revisiones y actualizaciones y podemos ver esto a lo largo de su historia hasta la finalización de la versión final cuando todo se cumplira

después del diluvio mundial durante la era de noe se le dijo al ser humano (adam) que poblara el mundo entero de nuevo sin embargo el ser humano (adam) no continuo enfocandose en el mensaje de elohim yhwh

y en su lugar optaron por construir una torre que creian que llegaria hasta los cielos los comentaristas biblicos discuten si esto incluia crear un lenguaje uniforme para desafiar  elohim yhwh y borrar las distinciones entre culturas y tribus

elohim yhwh estaba disgustado con sus acciones que tenian como objetivo borrar  elohim yhwh del primer lugar que le corresponde y elevar al ser humano (adam) el señor decidio por confundir los idiomas para que las personas que trabajan codo con codo para crear la torre de babel (bavel)ya no pudieron entenderse entre si notemos que balbucear en español significa que las expresiones del que balbucea son incomprensibles 

en la actualidad, aproximadamente, se hablan entre seis y siete mil idiomas y dialectos diferentes en el mundo, algunos pueden ser dialectos diferentes de otros idiomas pasados ​​que no se usan

y más de dos mil idiomas tienen menos de mil personas que hablan el idioma teniendo en cuenta estas cosas hay una cantidad asombrosa de idiomas que se hablan en el mundo hoy en día




jueves, noviembre 17, 2022

hen hebrew meaning from elohim yhwh (grace)

read with ruakh

in the hebrew language (ivriya) there are no capital letters there are no exclamatory signs there are no accents or punctuations when you want to emphasize the phrases important situations are repeated twice the phrases can also be repeated more times

isaiah yhwh is our salvation (yeshayah) chapter portion (parashah) six verse (pasuk) three
hebrew scriptures (kitvei ha kadosh ivrim)

and one cried out to the other and said sacred sacred sacred (kadosh kadosh kadosh) it is yhwh of the armies in all the earth she is full of her glory (yhwh Tzva'os mello kol ha aretz kavod)
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hen hebrew meaning from elohim yhwh (grace)


hen meaning favor graciousness
etymology from the verb חנן (hanan) to be gracious


 חנן (hananananias anna annas ben-hanan elhanan elonbethhanan hanan hananel hanani hananiah hannah hannathon hanniel hanun henadad jannes jehohanan joanna johanan john jonan tahan tehinnah yahkhanan

חנן the verb חנן (hanan) means to be gracious or to favor nouns חן (henחנינה (hanina) תחנה (tehinna) and תחנון (tahanun) mean favor or grace adverb חנם (hinnam) means freely gratis and adjective חנון (hannun) means gracious
the word graciousness (hen חן)  has a different meaning in the hebrew language it means giving favour because of some initial attraction like i find you beautiful smart diligent

psalms (tehillim)chapter portion (parashah) four verse (pasuk) one
hebrew scriptures (kitvei ha kadosh ivrim)
hear me when i call elohim of my righteousness elohim of my righteousness (elohei tzidki elohei tzidki) you have relieved me when i was in distress giving me graciousness (hanneini) hear my pray (tefillah)
 
there are another hebrew words with the same root
hanan meaning to be gracious
in the tidings of redemption (besorat ha geulah) the gospel of luke the word gracious hanan was used to name the child of a barren couple zechariah and elizabeth 

just when they thought that elohim had cursed with infertility an angel appeared to zechariah (zekharyah yhwh remembers) when he was offering incense inside the temple (hekal) there the angel gabriel (malak gever el gavriel) told zechariah  (zekharyah yhwh remembers) that he will have a child and he is to name his son yahkhanan john meaning yhwh is gracious yhwh is gracious

therefore I give you a certain favour or gift for example you received a big big favour from your dad when you finished grade four you topped your class and so one summer morning you found a new bike beside your bed you found a new bike beside your bed 
When the same term favour is used in the writed scriptures like in the book of salms(tehillim) hen favour graciousness is given particularly to those who are in need 
elohim sees david(dowid) struggling broken about to lose his life he gives him favour graciousness (hanneini)
we can remember a similar situation when the yhwh elohim showed us his grace (hanneini)in the precise time when we need it in the other hand we must think about when it not happenss
Indeed, how gracious yhwh elohim is he can answers all our needs when we live full of ruakh guiding in faith and repentence for eternal life(emunah ve teshuvah khayei olam)









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